Eindelijk het eerste verhaal vanuit Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van Marjolein Ham - WaarBenJij.nu Eindelijk het eerste verhaal vanuit Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van Marjolein Ham - WaarBenJij.nu

Eindelijk het eerste verhaal vanuit Curacao

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

30 Augustus 2012 | Nederland, Willemstad

Hello everybody!

Hier hopelijk dit keer wel een story vanuit Curacao voor de mensen die het leuk vinden om te lezen, zich vervelen op het werk/in college, die heel graag langs willen komen maar nog even over willen worden gehaald, mensen die zeker langskomen en vast even van de sfeer willen proeven, voor iedereen die geen Facebook heeft dus nog niet veel van me heeft gehoord, maar vooral voor iedereen die me nou al enorm mist ( ha ha ).

Ik heb dus nogal wat gesukkeld met waarbenjij.nu, want dit is het 3e verhaal wat ik inmiddels aan het typen ben, en hopelijk de eerste die ook werkelijk op mijn site geplaatst wordt. Ik heb nog geen internet in me studio, maar wel op het werk en in een kroeg langs ons huis, die open is vanaf half 3 ( hier is het 6uur eerder dus bij jullie is het dan alweer 20.30 uur). Ik heb ook wat foto’s bij het verhaal toegevoegd, zodat jullie een beetje beeld hebben bij het totale verhaal! ( Ik weet namelijk dat stripverhaaltjes leuker zijn dan lappen tekst )

Inmiddels ben ik alweer 12 dagen hier, en het bevalt enorm goed! Het was raar om te vertrekken met het idee dat ik flink voor school aan de slag moest, maar het echt als vakantie voelde! Gelukkig hebben we er ook nog even vakantie van gemaakt. De eerste 10 dagen zijn we namelijk vrij geweest. Ik ben met 3 andere studenten hierheen gevlogen van mijn opleiding, en er zijn nog 4 studenten van Avans op Curacao waarvan we er 2 kennen en inmiddels ook al een paar avonden mee weg zijn geweest!.
De vliegreis vond ik reuze meevallen. Na een paar spannende spelletjes yatzee en de 3e film die op was gezet ging de tijd redelijk snel. We zijn opgewacht door Wereldstage en daarna na het kantoor gebracht voor een welkomsdrankje en wat hapjes van de bbq. Het was 17.30 toen we aankwamen, maar voor ons gevoel was het dus al rond half 12. Hierna zijn we naar onze studio gebracht (foto’s van me studio staan bij de foto’s!) om onze spullen een beetje uit te gaan pakken. Dan zou je denken.. moe van de reis, spullen uitpakken en slapen, maar aangezien we hier maaaaar 5 maanden zitten zou het zonden zijn om niet meer weg te gaan. Dus zijn we nog even een borreltje gaan doen in de Bermuda, een kroeg welke op loopafstand van onze studio zit.

De eerste 10 dagen hebben we lekker van de vakantie genoten. We hebben lekker op het strand gelegen en savonds wat gaan drinken en voor de rest nog wat regelwerk tussen door zoals een autotje regelen ( ook op de foto! ), elektriciteit kopen bij de benzine station (blijkbaar best normaal hier), wat regelwerk voor school en wereldstage en zo nog wat kleine dingen.

Sinds afgelopen maandag ben ik begonnen op mijn stage. Het bevalt tot nu toe goed! Even voor de gene die het leuk vinden om te weten wat ik hier doe : Ik zit in een logistiek bedrijf. Het bestaat sinds begin 2012. Het heeft een ander bedrijf overgenomen, dus de business was er al wel. Het bedrijf zit ook op Aruba, Bonaire, Miami en in Nederland. En hier ben ik vooral bezig om het hele gebeuren om de Customer Service heen te verbeteren. Hier ben ik dus ook meteen mee begonnen. Eerst intern alles op orde maken en daarna kijken hoe we alles gaan verbeteren en doorvoeren. … klinkt slim :D .. toch?

Ik zal voor de rest niet al te grote lappen tekst gaan typen! Maar hier is het tot nu toe allemaal top! Gisteravond ben ik naar een concert van Alain Clark geweest, en het was echt een top avondje!! Concert was goed, muziek ervoor en erna was goed en het was gezellig!! En ik zal zorgen dat ik af en toe een up date geef over hoe het hier is :D

Nog even wat nuttige info voor jullie die het nog niet hebben gehad;

- Het is hier dus 6 uur eerder dan bij jullie. Dus als je 's ochtends denkt; ik ga Marjolein even bellen, weet ik niet hoe je me aantreft.

- Post kan gestuurd worden naar het Wereldstage kantoor, zei zorgen dat het dan bij mij komt ( dit is meer betrouwbaar dan het sturen naar mijn eigen adres ).Je moet dan even mijn naam erop zetten en het adres dus. Het adres hiervan is dan:
Wereldstage Curaçao
Scharlooweg 75
Willemstad, Curaçao
( ze hebben hier geen postcodes)

- Mijn Skype naam is marjolein.vanham

- Ik heb een lokaal nummer : (599) 5175873, maar ik weet niet of het bellen/smsen dan goedkoper wordt. Weet niet of iemand hier verstand van heeft? Ik heb mijn Nederlandse nummer ook gewoon bij, maar helaas nog geen internet omdat mijn goede telefoon net voor vertrek is gesneuveld.

Ik hoop dat het daar in NL ook een beetje goed weer is, en het allemaal goed gaat en jullie horen weer van me!!

ajó

Lieeefs, Marjolein/Curasaurier

  • 30 Augustus 2012 - 15:09

    Ine Van Ham:

    He marjolein,

    fijn dat je het verslag hebt kunnen plaatsen. Nu weten we iets meer van je.
    We volgen het hier met veel interesse en hopen er veel leuke verslagen op te zien.
    liefs mam

  • 30 Augustus 2012 - 15:13

    Veerle:

    Heey Marjolein, :)

    Fijn te horen dat je stage al leuk is, hopelijk heb je er nog een heel fijne tijd!
    Geniet vooral van het mooie eiland en de tijd daar, voor je het weet is je stagetijd weer voorbij...

    Liefs X Veerle

  • 30 Augustus 2012 - 16:34

    Tiny Van De Ven:

    Hoi Marjolein,
    Afscheidsfeestje heb ik gemist dus nu maar een groet vanuit Oirschot. Hier is het mooi weer dus dat hebben we gemeen met elkaar. Wij missen wel de luxe strandstoelen.
    Leuk om je via verslagen te kunnen volgen wat je daar doet.
    Succes en tot ziens of horens,
    Tiny Harrie en de rest van de familie.

  • 30 Augustus 2012 - 17:07

    Riek En Siem:

    Hoi Marjolein, wij genieten op dit moment ook nog van onze vakantie. Het is mooi weer en we zijn net terug uit Polen.(gildefeest).
    Succes met je stage. Tot horens.

  • 30 Augustus 2012 - 17:31

    Sanneke:

    Keiiii leuk marjoleintje! Leuke foto's ook! Dat wordt echt een super tijd voor jou!!
    ben benieuw naar t volgende verhaaltje.

    xxx Sannie

  • 30 Augustus 2012 - 18:39

    Frans Dymph En Teun:

    Hoi Marjolein
    He he eindelijk kunnen we nu ook iets aan jou schrijven en kunnen we nieuws vanuit oostelbeers vertellen.
    Leuk en fijn te horen dat het goed met je gaat. Leuke stage en heb je al leuke aparte mensen ontmoet. Gekke dingen gezien en meegemaakt. (je hoeft niet alles te vertellen maar wij willen alles wel graag weten)
    Hier gaat het prima het is redelijk tot goed weer geweest en alles loopt op rolletjes.
    Nou geniet ervan vergeet niet aan de stage te werken. Ik ben wel jaloers op dat mooie strand zeg. mooi zeg.
    Tot de volgende keer we gaan we volgen. Veeeeel plezier en doei doei



  • 30 Augustus 2012 - 18:53

    Astrid:

    Ik zie en lees het alweer, gij maakt het daar wel. had ook niks anders verwacht!! Enjoy xx

  • 30 Augustus 2012 - 19:08

    Drea Van Bijsterveldt:

    Hoi Marjolein,
    Het ziet er allemaal erg gezellig uit en wat fijn dat je het ook goed naar je zin hebt op je stage. Geniet er maar van en laat maar lekker veel van je horen. Ik vind het wel leuk om het te volgen.
    Groetjes vanuit Haghorst en tot het volgende verslag.

  • 30 Augustus 2012 - 21:36

    Jolijn:

    Ik hoor er in Oostelbeers al niet meer bij zie ik. Snel vergeten..
    Maargoed, een berichtje uit Tilburg uiteraard!! Het ziet er heeeeerlijk uit lein! Je kunt in je handjes klappen!!
    Geniet overal van, want voor je het weet is alles alweer voorbij! Ga lekker doen waar je zin in hebt, beetje hw maken en aan stage werken.. Maar ook daar lekker van genieten. Boodschappen doen, het weer, de vaste route naar werk/school/wereldstage/STAPPEN en borrels!

    Geniet daar chicky! Veel plezier en tot op skype! (heb je toegevoegd:D)
    En cheers from Tuutje! ;)

  • 30 Augustus 2012 - 21:46

    Martie & Jeanne:

    Hoi hoi Marjoleintje,

    Mooi dat het eindelijk gelukt is om contact met het thuisfront te krijgen.
    Je wilt natuurlijk toch zo veel mogelijk met hen delen, al wil dat niet zeggen ALLES natuurlijk.
    Fijn dat je stagetrip als vakantie voelt, dat is pas echt relaxed.
    Lijkt me ook moeilijk om met die temperaturen en de relaxte sfeer dan `savonds in de schoolboeken te duiken.
    Daar past een terrasje of strandbed toch beter bij.
    Maar....ik zou toch maar aan de gang gaan, anders MOET je volgend jaar nog een keer terug!!!
    We wensen je heel veel succes en plezier en tot schrijfs!
    Groetjes Martie & Jeanne.

  • 30 Augustus 2012 - 23:01

    Anne:

    Hej Mayo,

    Ik ben niet jaloers hoor. Houd niet van zon/zee/strand. Stappen is niet zo mijn ding en alain clark... Ja, kan erger ;-)
    Geloof je me niet? Snap ik! Super jaloers... :(
    Haha, geniet ervan en succes natuurlijk.
    X Annie

  • 30 Augustus 2012 - 23:08

    Geert Jan En Jeanne:

    Hoi Marjolein .

    Super dat het nu gelukt is met je site. Kunnen we zien hoe jij daar lekker kunt genieten op dat zonnige eiland.
    Het ziet er daar allemaal wel heel gezellig en zonnig uit .
    Geniet van je weekendjes en feestjes en natuurlijk van je stage , maar daf gaat vast lukken .
    Marjolein we blijven je volgen en geniet er lekker van .

    Liefs en groetjes Geert Jan en Jeanne en de rest van de fam.

  • 31 Augustus 2012 - 01:12

    Tante Sli:

    He leintje.......
    He he, eindelijk. Maar ik heb natuurlijk al een keer een nachtelijke skype met je gehad, nou ja voor mij dan in de nacht, voor jou was het nog een redelijk tijdstip. Leuk om je verhalen te lezen en tja.... misschien moet je me nog overhalen, of misschien niet, want volgens mij is er niet veel nodig om me over te halen.
    Echt super zoals het er op de foto's uitziet, waarom hebben wij dat nooit gehad, die buitenlandse stages..... Echt super en Elain Clark wil ik ook wel van zo dichtbij bekijken en horen. Geniet intens van deze mooie stage, het is je van harte gegund en tot skypes, mails, of wat dan ook.
    Hier is verder alles okee. De kermis is weer overleefd door de boys en Luuk gaat maandag naar de Paralympics in Londen. Is niet zo ver weg als jij, het zal er niet zo zonnig zijn, maaar toch wel genieten, denk ik.
    lieve groetjes, Tante Sli, Arie, Niek, Ilse, Luuk'


  • 31 Augustus 2012 - 11:38

    Yvonne Smits:

    Heey leintje,
    I LIKE om te lezen dat alles goed gaat! weer bekant weekend;) dus dat zal daar wel weer goedkomen! Doorde weeks vol aan de bak;) en dan komt dat allemaal wel goed met jouw!
    X smits

  • 31 Augustus 2012 - 16:30

    Roy:

    Goed te horen dat het allemaal bevalt. Met die witte stranden, het roze huisje en de vele drankjes voor de boeg ga jij het daar wel redden denk ik zo. Keep up the good spirit en veel plezier met je stage en de vele avonturen die niet geschikt zijn voor de waarbenjij-lezers. Ik hou je in de gaten ;)

  • 31 Augustus 2012 - 23:13

    Vivian (de Bruine Van De 2):

    Leuk eerste verhaaltje Lein, super om te lezen! Het klinkt allemaal geweldig, en je mag nog een hele tijd! Het gaat snel, dus beloof om naast het harde werken FLINK FLINK FLINK VEEL te genieten!!

    Liefssssssssssssssssss Vivian

  • 01 September 2012 - 12:26

    Vivian (het Blondje):

    (.. Ik snap helemaal niks van deze site, dit is ook al de 3e keer dat ik iets probeer te verzenden.. mpff)
    Wauw! Ziet er goed uit Lein, ik ben jaloers!
    Geniet er van daar, maar ik geloof dat dat aan het goed komen is, zal dadelijk je foto's eens kijken.
    Ik zal een loempiatje op je eten hier!
    xxxx
    ps. Wat een heeeeeerlijke 'coole' foto's had je in de brievenbus gedaan!

  • 03 September 2012 - 15:02

    Marjan:

    hey curasaurier!!

    eindelijk een verhaal op je waarbenjij.nu Ziet er goed uit daar. één groot feest. Owwjaa en ook nog stage. tot snel op skype/facebook!

    X

  • 05 September 2012 - 22:27

    Gerty En Familie:

    Hoi Marjolein,
    Mooi huisje! en ook de rest ziet er goed uit, fijn dat het tot nu toe goed bevalt, tja vakantie is altijd leuk ha ha, maar nu je stage, hoop dat dat ook goed gaat verlopen.
    Geniet van alles wat je meemaakt, we volgen je.

    veel groetjes van ons allemaal

  • 06 September 2012 - 00:12

    Tante Sli:

    He leintje, het duurt wel erg lang voordat we weer eens iets horen.. Hoe zit dat daar. Je doet toch niet niks als feesten zeker....Is mijn kaartje al aangekomen???

  • 11 September 2012 - 19:21

    Frans, Dymph Jolijn Ruud Teun En Pien:

    Hallo Marjolein
    Ben je vergeten te schrijven. Heb je het zooooo druk.Ben je al wat verkleurd?
    Hoe is het al een beetje geacclimatiseerd? Nou we wachten op een nieuw verhaal met leuke foto's.
    In Beers geen nieuws en dat is lekker rustig. Hee geniet ervan en schrijf ze.
    Doei doei en een knuffel van ons allemaaaaaal

  • 12 September 2012 - 14:10

    Hanneke Van Spreuwel:

    Hee Marjolein,

    We zitten met smart te wachten op een vervolg story!!
    Hier begint de herfst om het hoekje te kijken, het begint al wat kouder te worden en het regent soms een spatje.
    Geniet daar maar lekker van het goede weer!

    En we wachten de verhalen weer af!

  • 14 September 2012 - 00:11

    Gerty:

    Hoi Marjolein, alles nog steeds goed?
    Of is het nu je ook moet werken een stukje zwaarder ?
    veel groetjes van ons allemaal

  • 15 September 2012 - 20:25

    Mam:

    Hoi Marjolein,

    Hoe gaat het met je? Alles oke? Fijn dat jij het zo goed naar je zin hebt. We hebben er hier helemaal geen zorgen over. Dat zien we aan de foto,s je straalt op elk plaatje. Heelijk ontspannen, daar zijn we wel wat jaloers. Maar voor jouw hartstikke fijn. Thijs is maandag jarig, fijn dat je eraan gedacht hebt met Robert. Zijn feest komt later. Oma vond het fijn je te hebben gezien.
    Verder alles oke hier. Veel knuffels van pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Willemstad

Marjolein

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 545
Totaal aantal bezoekers 17083

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 24 April 2014

Ethiopie!

17 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Curacao!

Landen bezocht: