Alweer 1 maand op Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van Marjolein Ham - WaarBenJij.nu Alweer 1 maand op Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Nederland van Marjolein Ham - WaarBenJij.nu

Alweer 1 maand op Curacao!

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

18 September 2012 | Nederland, Willemstad

Bon dia!! Nieuw verhaal vanuit de zon!

1 maand voorbij en ja hoor: het bevalt me nog steeds :D. Ik zal vanuit het vorige verhaal een beetje verder gaan om te vertellen hoe het gaat hier!

We zijn dus naar het concert van Alain Clark geweest, wat een enorm leuke avond was! In Nederland is het dan enorm speciaal dat je iemand vanaf een afstandje hebt gezien. Hier liep Alain na het concert door het publiek naar de ''V.I.P'' ( als in: een plek met een lintje ervoor ). Daarna dacht ik; niet geschoten is altijd mis! Dus voordat we gingen hebben we even onze stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of we de vip op mochten voor een foto. Allemaal geen probleem dus vandaar dat we de pracht foto met Alain Clark hebben geschoten! Ik was happy! .. wel een beetje jammer dat je denkt dat het speciaal is dat je hem hebt gezien maar Alain vervolgens de 3 dagen erna nog steeds tegen komt op stap! haha.

Wat ik voor de rest in de tussentijd heb gedaan.. Ik loop dan van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.00 stage. Het bevalt allemaal goed, dus dat gaat wel goed komen hier! Daarnaast zijn er een paar standaard avonden dat we op dezelfde plekken zijn te vinden. Zo heb je op dinsdag een Happy Hour bij een club ‘Tantra’ waar we nou 1keer zijn geweest (Gratis drinken (.. non alcohol snappen jullie natuurlijk wel) voor 1 uur voor 10 gulden, dat is een euro of 4), elke donderdag gaan we eerst naar De Tijd, een kroeg waar ook Happy Hour is en daarna gaan we naar Bermuda, dat is een van de grotere discotheken hier. Zondag gaan we elke week naar Cabana en Wet en Wild. Dat is weer een feestje, waar je lekker met je blote voetjes op het strand staat en enormmm gezellig is! De overige avonden kijken we altijd even wat er te doen is of het wordt een beetje relaxen ! Zo zijn we ook al een keer een avond gaan bowlen en 2x naar de bioscoop geweest (kost hier op maandag&dinsdag ongeveer 3 euro). Daarnaast hebben we onze patio waar we vaak zitten. Hier komt ook iedereen bij elkaar en blijven we gezellig daar zitten of gaan we met de gene weg die zin hebben! Daarnaast zit er naast ons huis een Jazz Cafe: Miles. Leuk klein kroegje waar we ook regelmatig zitten! Voor de rest hebben we nog grotere feestjes gehad, Billy de Kit (DJ) draaide bij de Bermuda, we zijn naar een Fool Moon party op het strand geweest en naar een Goud en Fout feest op Mambo. Ook gaan we redelijk vaak uit eten, koken gaat wel redelijk, maar als je voor 15 gulden ( 7 euro ongeveer ) op veel plekken een hoofdgerecht kan eten is dit makkelijk te overwegen, en gezellig! Haha.

De eerste maand is dus goed bevallen! Nog 4 te gaan! Ik hoop dat ik nog veel dingen ga doen. Heeel het eiland kan zien en misschien nog wel wat er omheen ligt ook! en ofcourse alle cliché dingen zoals zwemmen met dolfijnen! Hier gaat het wel goed komen! Ik hoop dat het allemaal goed gaat daar in het (hopelijk niet te koude) Nederland & Jullie horen van me!

Nog wat overige wist je dat'jes: Wist je dat...
- Ik de eerste bekenden al weer tegen ben gekomen! Je verwacht dat je mensen tegen gaat komen, maar toch is het raar aan de andere kant van de wereld! Zo ben ik Maaike Claassen tegengekomen, 3 mannen uit Oirschot en Theo Verouden, Ralf van Dingenen en Mark Smits!
- Het hier luxe is dat je in ieder geval je eigen boodschappen niet hoeft te tillen naar de auto en je zelf ook niet hoeft te tanken. Jammer daarbij dat je ze vervolgens wel van je auto naar huis moet tillen, en ze allemaal fooi verwachten
- Een bioscoop uitje echt Old School Amerikaans is en je het bijna kunt zien als uit eten. Waarbij de films die draaien met geplakte lettertjes op de voorkant van de bioscoop staan en mensen met een dienblad vol met nacho's, hotdogs, liters cola's, popcorn e.d. de bioscoop binnenkomen ... en ja hoor, bij vele is het allemaal voor zich zelf. Daarnaast weet ik niet of dat aan de antillen ligt, maar we zijn nou 2 keer naar de bioscoop geweest en blijkbaar is het hier gewoonlijk dat er geen pauze is, maar de pauze vooraf wordt gegeven. Wanneer de film volgens de borden om 20.15 begint ben je een half uurtje later nog steeds op tijd voor de film!
- Ze hier nogal lomp rijden! Ik niet daardoor, maar door de regen ( ja regen! ) al mijn eerste schuiver heb gemaakt. Vervolgens is het wel leuk als je in je pauze even bij een collega rijdt. Zie je het eens van de andere kant!
- Er hier genoeg gebeurd op straat! Zo kan het maar eens gebeuren dat je aan het uit eten bent en er ineens een drumband naast je staat en vervolgens er enorm veel vuurwerk komt. .. Niemand wist waar het vandaan kwam! De drumband waren we al eens eerder tegen gekomen in de kroeg, kwamen ze ook ineens verschijnen.
- Als je op je stage met veel adressen te maken krijgt kom je de meest belachelijke straatnamen tegenkomt. Je zult maar wonen op: Marie Pompoen, de Pannekoek, Kwartje, Brakkeput of de paterpooierstraat!
- Ik een prachtige nieuwe snorkel set heb gekocht en zin heb om veel onderwater te gaan zien > foto’s volgen:D

Jullie horen van me !
& en wat nieuwe foto's volgen vanavond!

Ajo!

Lieeeefs, Marjolein!

  • 18 September 2012 - 19:21

    Jeanne Van Der Ploeg:

    Hoi Marjolein.
    Leuk stukje was het weer. Weer helemaal op de hoogte.
    Ik word al moe als ik lees hoeveel jij uitgaat, laat staan dat ik het zelf zou moeten!!
    Maar ja, jij bent natuurlijk nog echt jong.
    Ga vooral met dolfijnen zwemmen, dat hebben Merel, Martie en ik ook gedaan.
    Echt superleuk en bijzonder.
    Succes maar weer en geniet ervan, XX Martie & jeanne.

  • 18 September 2012 - 19:46

    Eef:

    Hee lieve curasauriër!

    Zo te horen vermaak jij je prima daar, je verhaal bestaat uit stappen, stappen en nog eens stappen haha! Grappig dat daar ook een Bermuda zit, dat had ik echt niet verwacht! Maar het klinkt allemaal echt heerlijk, vooral de strandfeestjes zou ik graag bij willen zijn! Ook heel fijn dat het goed gaat op je stage en dat je het daar naar je zin hebt! Over jou hoeven we ons geen zorgen te maken hihi!
    Ik zit nu op mn kamertje in Leiden, laatste week in deze kamer en maandag mag ik naar mn nieuwe! Als je terug bent dan moet je meteen maar even langskomen :) Maar dat duurt nog eventjes.. We missen je wel hoor leintje!!
    Nou geniet ervan daar en we proberen binnenkort te skypen! Ben wel benieuwd naar je bruine kleurtje!

    Dikke kus!!

  • 18 September 2012 - 21:53

    Ome Tom:

    Ha Marjolein,

    Zo te lezen ben je lekker aan het genieten.
    Er is meer te lezen over het vertier dan over de stage.
    Maakt allemaal niet uit, als je het maar naar je zin hebt.
    Bij ons gaat alles zijn gangetje. Veel plezier daar en we blijven op de hoogte.

    Groetjes, Ome Tom

  • 18 September 2012 - 22:52

    Drea Van Bijsterveldt:


    Hoi Marjolein, weer een leuk verhaal. Altijd wel gezellig om te lezen. Weet niet meer zeker of je over 4 maanden wel weer naar Nederland wil komen. Als ik lees en zie hoe gezellig het daar is en elke avond wel een feestje of heerlijk bij elkaar zijn, lijkt het mij niet gemakkelijk om die manier van leven weer achter je te laten. Maar dat moet je maar weer over een tijdje bekijken. Misschien ben je het dan wel weer helemaal beu (wat ik me niet voor kan stellen), maar........... je weet maar nooit.
    Tot het volgende verhaal. Groetjes Jan en Drea

  • 18 September 2012 - 23:59

    Katja:

    Hoi Marjolein,
    Klinkt geweldig allemaal!!! Geniet ervan.
    Familie de Kruijf komt je opzoeken medio november.
    Ze missen je, haha.......
    We volgen je,
    Groetjes,
    Remco en Katja xxx

  • 19 September 2012 - 14:10

    Smits Y:

    Hallowwaa,,
    zo te zien ga je dus elke dag op stap of relaxen in de kroeg ;)
    good life!!!!!!! haha heerlijk dus!
    Geniet ervan meid! voor je het weet ben je weer in de koude beerze!

    XXX

  • 19 September 2012 - 17:11

    Bart Borsten:

    Hey mayo,
    Ik zie het wel je vermaakt je prima, de maanden gaan snel als je het naar je zin hebt, geniet ervan. Dit jaar begint het seizoen zonder ons, dus het feestje zal wel saai zijn. We drinken het er wel een op vanuit hier. Ik vanuit Peru en jij vanuit Curacao.
    Super veel plezier nog daar.

    Xx Bart

  • 19 September 2012 - 19:21

    Tante Sli:

    He Leintje,

    Leuk weer wat te lezen en als ik lees dat je met doflijnen gaat zwemmen, wordt ik echt jaloers...... Wat maak je niet allemaal mee. Wij zijn in een verkeerde tijd geboren.... Super joh. Geniet van alles om je heen en kom vooral niet snel terug naar ons koude kikkerlandje, want de zon is hier al weer wat minder aan het schijnen.... Maar pak maar wat zon in voor ons..
    Aloha....
    gr.Arie, Sli, Niek-Ilse en Luuk

  • 19 September 2012 - 21:12

    Pa:

    Marjolein,
    Erg leuk natuurlijk al die feestjes. Had ik al wel gelezen, maar vergeten op te reageren.
    En nu af en toe ook de serieuze dingen van de stage wat toelichten.
    We spreken je snel weer op skype.
    Morgen gaan we eerst Robert zijn diploma eindelijk ophalen. Dat wordt dus eindelijk een feestelijke afsluiting van zijn HBO periode. Verder maakt hij het goed in Wageningen.


  • 20 September 2012 - 13:08

    KLOE:

    heeee lief ding!

    wat een leuke verhaaltjes allemaal. En je schrijft ook erg leuk!
    ik mis mijn borrelmaatje hier wel hoor, maar je komt daar zo te zien gelukkig niks te kort.
    dus dan proosten we gewoon op elkaar alleen dan aan de andere kant van de wereld.
    vind het zo fijn dat je daar zoveel leuke dingen doet, al had ik dat eigenlijk wel verwacht natuurlijk!
    maar toch leuk het allemaal te lezen!
    vanavond EINDELIJK onze skype date JIPPIIEEEE!
    dus dan worden alle intieme en pikante vragen gesteld :)

    dikke kus voor jou!

  • 20 September 2012 - 16:11

    Roelien:

    Haaaaaaaa lieve curasaurier!

    Wauwieeeee jij hebt een chill leven! haha was wel te verwachten. ben blij dat je het allemaal naar je zin hebt en veel leuke dingen doet! Dat komt helemaal goed daar! Dat maandje ging zeker snel, nou die overige 4 vast ook wel! En dan ben ik aan de beurt.. haha!
    Gaat ie op stage ook goed? ( was dat niet de reden van vertrek? hihi)
    Leuk om je verhaaltje te lezen! Snel een keertje skypen want ik wil ook de intieme en pikante details horen hoor!

    Spreek je snel!! En veeeeeeel plezier
    xxxxx

  • 20 September 2012 - 16:36

    Marjan:

    Heeeyy Marjolein,

    Dat jij nog tijd hebt voor je stage!! Lijkt alsof je alleen maar toffe dingen aan het doen bent. Je moet na 5 maanden wel terug komen om ons team te versterken hoor! Zaterdag hebben we onze eerste wedstrijd.

    Groetjes Marjan

  • 24 September 2012 - 22:33

    Ine Van Ham:

    Hoi Marjolein,
    Ben benieuwd hoe het in bonaire is geweest. Vertel je verhaal en plaats je foto's dan kunnen we meegenieten. Verder alles oke? Ben net treug van mijn werk, een hele lange dag. Kom thuis en pap is er nog niet, ( 22.00 ) maakt een nog langere dag.
    Vrijdag skypen op het feest van pap en thijs. Kun je nog wat familieleden zien. Lijkt mij leuk voor je? meteen als je terug bent van je werk? Laat maar horen. Ik ga naar bed, Zie en hoor je binnenkort.
    liefs mamxxxxx

  • 26 September 2012 - 10:22

    Hanneke Van Rooij:

    Hoi Hoi Marjolein!

    Het was werken, maar we hebben Diessen ingemaakt. Eerste 4-0 sinds tijden!
    Dames 4 zijn op stoom gekomen!
    Ik lees dat de stage je erg zwaar valt, feestje hier barretje daar. Ik heb het echt met je te doen ;)
    Het zou fijn zijn als je wat van je zon zou willen delen met het koude / donkere Nederland, het lijkt alsof de herfst zich definitief gemeld heeft!

    Geniet van je tijd daar, want voordat je het weet ben je terug in de Beerzen!
    We houden je verhaaltjes in de gaten!

    Groeten Walter en Hanneke

  • 26 September 2012 - 10:22

    Hanneke Van Rooij:

    Hoi Hoi Marjolein!

    Het was werken, maar we hebben Diessen ingemaakt. Eerste 4-0 sinds tijden!
    Dames 4 zijn op stoom gekomen!
    Ik lees dat de stage je erg zwaar valt, feestje hier barretje daar. Ik heb het echt met je te doen ;)
    Het zou fijn zijn als je wat van je zon zou willen delen met het koude / donkere Nederland, het lijkt alsof de herfst zich definitief gemeld heeft!

    Geniet van je tijd daar, want voordat je het weet ben je terug in de Beerzen!
    We houden je verhaaltjes in de gaten!

    Groeten Walter en Hanneke

  • 09 Oktober 2012 - 10:28

    Hanneke & Walter:

    Hoi Marjolein!

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! We hopen dat je een hele fijne dag hebt en dat je er vanavond een borreltje op drinkt!

    grt Walter en Hanneke
    Oirschot

  • 09 Oktober 2012 - 10:28

    Hanneke & Walter:

    Hoi Marjolein!

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! We hopen dat je een hele fijne dag hebt en dat je er vanavond een borreltje op drinkt!

    grt Walter en Hanneke
    Oirschot

  • 09 Oktober 2012 - 10:28

    Hanneke & Walter:

    Hoi Marjolein!

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! We hopen dat je een hele fijne dag hebt en dat je er vanavond een borreltje op drinkt!

    grt Walter en Hanneke
    Oirschot

  • 09 Oktober 2012 - 10:28

    Hanneke & Walter:

    Hoi Marjolein!

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! We hopen dat je een hele fijne dag hebt en dat je er vanavond een borreltje op drinkt!

    grt Walter en Hanneke
    Oirschot

  • 09 Oktober 2012 - 19:33

    Jolijn:

    Happy Birthday to you! In de wei staat een koe. En die koe zegt 'I love you'.. Happy Birthday to youuuu!!!! ;)

  • 12 Oktober 2012 - 18:34

    Dymph:

    Test

  • 12 Oktober 2012 - 18:36

    Dymph:

    Heeee Marjolein. Hopelijk heb je genoten van ons mooie verjaardagslied dat wij je hebben toegezongen. Geniet van het mooie weer. Wij zitten hier in de kou en in de regen. Hopelijk voor jou valt het weer wat mee na het onderbreken van je stage. Wij wensen jou daar natuurlijk heeeeel veel plezier. Groetjes vanuit de Schoolstraat. xx

  • 15 Oktober 2012 - 12:49

    Jeanne Van Der Ploeg:

    Hoi Marjolein,

    Wel erg laat, maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    We hopen dat je er van hebt genoten!
    Wij waren een weekje in het zonnige Lissabon en moeten hier heel erg wennen aan de kou.
    De zomerkleren kunnen nu echt naar de zolder, jammer!!
    Jij mag ze lekker nog een paar maanden aan, fijn he?

    Groetjes en werk ze, Martie & Jeanne.
    ps Heb je gehoord dat Jojanneke en Sjoerd een huis hebben gekocht?
    Ze mogen er 30 nov. al in en zijn er heel blij mee.

  • 16 Oktober 2012 - 22:04

    Drea Van Bijsterveldt:

    Hoi Marjolein, heb je genoten van je verjaardag? Lijkt me wel. Volgens mij is het een groot feest daar. Zo ziet het er wel uit. Geweldig mooie foto's heb ik net zitten kijken op facebook.
    Zou zo willen komen zeg. Maar.............. inderdaad het werk wacht hier natuurlijk ook.
    Geniet maar verder en zorg ook natuurlijk dat je je stage goed af kunt maken.
    Succes hoor. Groetjes

  • 16 Oktober 2012 - 22:09

    Gerty:

    Hoi Marjolein,
    Hoe is het, alweer veel meegemaakt? of is het volgende verslag alleen van je stage, en heb je verder geen tijd meer voor de leuke dingen ha ha.
    Geniet van het lekkere weertje daar en van het Jazz cafe, de patio, de bioscoop, bowlen, happy hour etc etc etc.
    groetjes Leo en Gerty

  • 01 November 2012 - 20:04

    Sli:

    He Leintje,...
    Volgens mij maak je niks mee.... of wel.....
    Doe nog eens een leuk verhaaltje met wat foto's of moeten we op BLOF wachten......
    Geniet ervan, groetjes, Sli.

  • 01 November 2012 - 20:07

    Sli:

    En hoe moet dat nu met Sinterklaas.... Jij wilde ook weer met kadootjes....

  • 03 November 2012 - 13:00

    Jooo:

    Leinos!! Ik heb je gemist met het skypen!! Andere datum afspreken! Ik kan vandaag de hele dag, weet niet wat dat is met tijdverschil :P Vanavond kan ik ook (jou rond de middag). Ik doe het vandaag zeeeer rustig aan:P Dus laat t me weten!:D

    Hoe is het daar verder?? Ik ga komende week op pad voor een nieuw winterdekbed. Niet meer genoeg aan het zomerlakentje! Daar nog steeds lekker bikini weer? Jaloers!! Over twee weken zijn jullie mam en pap alweer in Curacao.. Time flies! Mocht ik de 10e de jackpot winnen, boek ik een ticket bij!! ;) haha

    Hele dikke kus, spreek je snel dan he!! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Willemstad

Marjolein

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1190
Totaal aantal bezoekers 17077

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 24 April 2014

Ethiopie!

17 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Curacao!

Landen bezocht: