Laatste maandje in de zon - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marjolein Ham - WaarBenJij.nu Laatste maandje in de zon - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marjolein Ham - WaarBenJij.nu

Laatste maandje in de zon

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

18 December 2012 | Curaçao, Curaçao

Hier ben ik weer met een up date over wat ik allemaal aan het uitspoken ben hier op Curacao! In ieder geval ben ik hier lekker aan het genieten van de zon, wat op die moment in Nederland wel een ander verhaal is. Op dit moment is het bijna kerst, af en toe als je de datum ziet is het best raar! Dat het eind december is en je blij dat je op stage in de airco zit!

En ja.. de tijd vliegt hier zeg! Nog maar 1 maand en 2 dagen en dan mogen we op Schiphol onze winterjas weer aantrekken, hoop niet dat het dan weer -15 is wat ik hoorde, want dan ga ik zo’n 45 graden achteruit! ... ik zal even vertellen wat ik in de tussentijd allemaal gedaan heb, ik heb weer een hoop van mn to-do-list af kunnen schrijven!

Ik ben in ieder geval nog steeds aan het stage lopen. Niet geheel onbelangrijk, want dat is waar we uiteindelijk voor zijn gekomen! Het gaat nog steeds goed, maar de tijd begint wel te dringen, dat betekend typen typen en nog meer typen. Het bevalt wel nog steeds, dus zo te zien zit er wel een positief einde aan te komen. Mijn stage wordt beoordeeld op mijn onderzoek dat alleen door mijn stagebegeleider van school wordt beoordeeld, dus het is nog wel ff afwachten of het door school ook allemaal goed wordt gekeurd. Maaar dat zijn zorgen voor later.

Naast stage zijn er weer een hoop leuke dingen gebeurd, dus ik heb een hoop dingen even op een rijtje gezet, dat jullie een beetje een idee hebben wat ik naast mijn stage doe :D :

Na stage zitten we, zoals eerder verteld, meestal bij Miles, een jazzcafe dat naast ons mooie roze huis is. Ook wel; onze huiskamer genoemd! ’s Avonds doen we vanalles! We zijn al best een aantal keer naar de bioscoop geweest, meestal op dinsdag of woensdag, omdat dan de kaartjes 2 voor de prijs van 1 zijn (.. we blijven studenten! ). Op dinsdag avond volleybal ik nog steeds, het bevalt goed al moet ik zeggen dat de trainingen wel een hoop verschillen met de trainingen in NL door die hitte! Op woensdag gaan we de laatste tijd meestal naar Cabana, dat is een beachclub (.. op het strand ja!) waar we lekker high class de hele avond prosecco drinken ( omdat de flessen die avond goedkoper zijn natuurlijk ) en er live muziek is. Donderdag is het elke keer weer feest bij Bermuda waar het rad weer klaar staat om ons ‘gratis’ drank te leveren, wat ons elke keer weer gezellige avondjes geeft! Voor de rest zitten we door de weeks vaak op de patio, of doen we waar we op dat moment even zin in hebben. Het weekend ziet er daarentegen elke keer anders uit!

Het weekend na dat we de christoffel berg hebben beklommen begonnen we vrijdag met een fool moon party. Dat feest is elke maand en is op het strand bij Kokomo beach. Zaterdag zijn we even wat winkeltjes gaan bekijken in punda (deel van Willemstad) en hebben we ’s avonds een feestje in Bermuda gehad met de opposites, op het eerste idee niet helemaal mijn artiesten, maar wat een avond! Met artiesten springend in het publiek, drankjes en gezellig patio-genoten was het een top avond! Zondag hebben we ons standaart dagje Cabana beach en daarna Wet en Wild (beachclub) gehad. Aangezien we daar altijd al om 6u staan, zijn we ook vroeg thuis en komt dat niet heel vervelend uit omdat we maandag’s weer om 08.00u weer fris en fruitig op stage moeten staan!

Het weekend van 9 November was ook weer een weekendje om niet te vergeten. Vrijdag heb ik eerst stage gelopen en hebben we ’s avonds weer een tapas avond gehad waarbij iedereen die mee wil doen van de patio hapjes maakt en we dus een heeeerlijk avondmaal hebben ‘s avonds. Dit was de 2e keer dat we dat hebben gedaan, dus helaas moest iedereen dit keer wat origineler zijn dan meloen met ham of mozarella met tomaat, haha. Zaterdag hebben we overdag een boottochtje gemaakt door de haven van Curacao en hebben we ’s avonds op de kleine werf, waar we overdag nog langs zijn gevaren het concert gehad van blof! In het voorprogramma stonden de Memphis Maniacs, die er een enorm gave show hebben gemaakt! Iedereen vond het voorprogramma eigelijk net zo gaaf als Blof zelf. We hebben een enorm gezellige avond gehad met top muziek en een lekker drankje; voor mij een ideale avond! Zondag hebben we een rlx dagje gehad op Lagun, een klein erg mooi strandje richting Westpunt en zijn we ’s avonds weer gezellig naar Wet&Wild gegaan.

Het weekend van 16 November was natuurlijk het weekend wat helemaal in het teken staat van.. ja ja: de intocht van sinterklaas! Jahoee. Ja dan denk je dat vooral in Nederland een grote hit is, maar ook hier op curacao is het een groot feest. Zaterdag ochtend zijn we richting de pontjesbrug gelopen. Helaas waren we te laat want meneer was al aangekomen, maar hebben nog wel even wat mee kunnen maken. De verschillen: Sinterklaas wordt wit gesminkt, de zwarte pieten zijn niet allemaal zwart maar hebben ook kleuren als rood, blaus en geel ( blijkbaar moet dat van de overheid ) en op het einde van de show krijgt iedereen een gekleurde zakdoek om de sint uit te zwaaien, kortom grappig om mee te maken ( mijn eerste officiele intocht, jahoeee). Na een heerlijk ontbijtje te hebben gegeten bij de Tijd zijn Marjolein en ik richting hato (vliegveld) gereden (Marjolein en marjolein ophaal en wegbreng service) om een vriendin van marjolein op te halen. ’s Avonds zijn we weer beland bij bermuda. Zondag hadden we weer een leuk tripje. We zijn met de jeep opgehaald (net als bij Trip Uniek van het vorige verhaal) en hebben weer wat va het eiland gezien. We zijn op het fort bij Jan Thiel geweest, daar was ik al een keer geweest, maar was toch weer leuk om te zien en daarna naar het quarantainegebouw. In dit gebouw kwamen de mensen die van de schepen afkwamen en ziek waren. Sommige bleven, werden beter, en mochten het eiland op. Andere bleven ziek, overleefde de ziekte niet en werden in brand gezet. Het hele gebouw hing vroeger vol met hangmatten, best interessant om te zien! Hierna was het hoogtepunt van de dag, want we gingen snorkelen bij de Tugboat. Dat is een gezonken wrak, waar dus erg veel vis bij is en erg mooi koraal. Dus weer top! ’s Avonds zijn we weer bij Wet&Wild beland.

De donderdag avond daarna (22 November) kwamen pap en mam aan. Bij aankomst hadden ze een tas vol met kaartjes en leuke dingetjes van weer een hoop mensen uit Nederland. Echt super al die berichtjes, elke keer weer enorm leuk om te krijgen en te lezen! We hebben in de week enorm veel gezien en ik vond het leuk om even te showen waar ik uithang hier deze 5 maanden. Daarnaast hebben we de zwaarste regenval ook gehad in al deze maanden, beetje jammer omdat je natuurlijk verteld dat het hier altijd goed is en dat dan niet helemaal tot zn recht komt :P. Het is en blijft regen seizoen, dus af en toe regent het ff. Ik was zelf za t/m woe vrij dus hebben lekker kunnen genieten van het eiland. We zijn o.a. naar Willemstad geweest, De hele westkust gehad met vanalles dat er te zien is, lekker gegeten ’s avonds, leguaan gegeten, naar sea aquarium geweest, sangria gedronken, naar klein curacao geweest (heeeeerlijk onbewoond bounty eiland), op het strand gelegen, en het vooral heel gezellig gehad! Zaterdag 1 December zijn ze weer richting huis vertrokken. Dus vanaf toen was het nog maar een kleine 2 maanden voordat ik ze al weer zie in Nederland. Die zondag was ook een top dag, want toen heb ik weer wat van mijn to-do list af kunnen schrijven, namelijk ; zwemmen met dolfijnen! Was echt suuuper leuk om te doen. Het koste wel wat ( ook al hadden we flinke korting gekregen ), maar dan heb je ook wat! Leuk om een keer mee gemaakt te hebben, en gaaf om met die beesten te zwemmen! Ze hebben weer wat leuke kunstjes met ons gedaan, en daarbij kunnen we weer zeggen; gelukkig hebben we de foto’s nog :D.

De woensdag daarna was natuurlijk de grote avond; 5 December. We hebben met de patio- dus dat was heeeeerlijk! gangers suprise gedaan. Iedereen moest een gedicht maken en een cadeautje kopen. Het was echt leuk om te zien dat iedereen er wat leuks van had gemaakt, echt weer een gezellige avond, waar na we na de suprise nog even naar cabana zijn gegaan. De donderdag daarna zijn we met mark, iris, geertje en een vriendin van iris lekker sushi gaan eten. En dat was even wat anders als onze studenten maaltijdjes

( mensen.. nog 2 weekenden te gaan, dan is het verhaal afgelopen.. ik weet het; long story! Haha. Maar laten we maar zo zeggen; zo houden we elkaar een beetje bezig)

Het weekend van 7 December was weer heerlijk ( het kan ook niet anders hier ). Zaterdag stond op de planning; een dagje zeilen! We zijn met zijn 5e op pad gegaan, waarvan er 2 konden zeilen (ik helaas niet, ook niet naar mijn pracht zeilkamp in jaar 2 van het heerbeeck). Ik zal er maar niet verder op in gaan, maar ipv 4u zeilen waren we naar 1 uur en ’n kwartier al weer terug, haha. .. ag we hebben gelachen! Daarna zijn we naar zanzibar gegaan (strand+happy hour) en savonds naar Bermuda waar La Fuente kwam draaien, echt een top avond met goede muziek: weer een avond voor in de boeken! Zondag was het weer feest; Woodstock festival stond op het programma. Een festival vol heeerlijke muziek, lekker sfeertje, piece love & Music, belachelijke kleren, rare artiesten, gezelligheid, bud’jes (bier met een redelijk aparte naam) en de blijkbaar bekende artiest; armand! Kortom echt een TOP dag!!

En dan het laatste weekend tot nu toe. Het was een rustig weekendje. Je begint het te merken in je portomonee, en met alle plannen die nog komen moet er af en toe rustig aan worden gedaan. Vandaar dat we zaterdag eventjes zijn gaan winkelen en een heerlijke dagje op de kleine knip (stand richting westpunt) hebben gehad, en we savonds naar de buren (Milez Jazz cafe) zijn geweest. Zondag moest helaas Sanne vertrekken, dus we zijn naar Hato gereden om haar uit te zwaaien. ’s Avonds hebben we daarom ons verdriet maar weg gedronken op Wet&Wild, wat we natuurlijk enorm vervelend vonden!

En dan zijn we weer bij! De tijd begint te dringen en de laatste weekenden liggen in het vooruitzicht. Dusss dat wordt nog even lekker genieten nog even de laatste dingen doen van de wish list! Tot nu toe is het echt top geweest en hoop dat het zo de laatste weken ook gaat zijn, zodat we nog even kunnen genieten van alles en het lekkere weer en daarna weer naar alle lieve friends en bekenden in hollandia kunnen gaan! Lieve hollanders, jullie horen van me. Maar eerst weer wat vertrouwde wist-je-dat’jes:

Wist je dat:
- Pap er achter is gekomen dat Barry Hay op maandag ‘avond’ ( .. dinsdag inmiddels ) van 01.00 tot 02.00 draait bij de radio hier. Ik er dus niet onderuit kom om dan de radio een keer te gaan stalken om met hem op de foto te gaan voor onze fan in NL.
- Er inmiddels al veel kaartjes uit Nederland zijn gekomen en ik nog steeds happy wordt van alle kaartjes uit Nederland :D
- Ook alle reacties onder mijn verhalen top zijn! Ik vind het leuk om te zien wie het allemaal leest hier en hoe het met jullie is, dus hou je niet in om te reageren!
- We inmiddels al heel wat artiesten voorbij hebben zien gaan hier. Zoals: The opposites, Alain Clark, Blof, Memphis Maniacs, Henny Huisman, La Fuente, Billy de Kit, dr. Rossie (voor de gooische vrouwen fans)/ Derek de Lint enz. enz.
- De geruchten rond gaan dat er nog veel BN’ers bij komen!

Lieve hollanders: Alvast heeeeele fijne feestdagen en een gelukkig Nieuwjaar! En ik zie jullie over een maandje weer!

Lieeeefs vanuit de ZON!!
Marjolein

  • 18 December 2012 - 14:21

    Roelien:

    Ahhhh hamsieeee wat leuk om je verhaal weer te lezen! Je maakt echt veel mee, maar ik kan ook uit je verhalen opmaken dat je het super naar je zin hebt! Geniet er nog ff van aapje, die laatste weekjes! Dan zie ik je een weekje, en dan neem ik het stokje over hihi! Spreek je snel weer!! xxxx

  • 18 December 2012 - 15:07

    Yvonne:

    Super om te lezen meid! Wederom party's haha! Geniet en succes met je stage!

  • 18 December 2012 - 16:17

    Mam:

    hoi Marjolein,

    Wat een leuk verhaal. Super om te lezen. Ik kan er een heleboel in herkennen als je daar gewesst bent. Dat is erg leuk. Maak er nog wat moois van en kom veilig terug. We gaan je missen met de feestdagen! Maar halen dit in januari weer in. Veel plezier daar en op je stage.
    liefs mam

  • 18 December 2012 - 16:25

    Jeanne Van Der Ploeg:

    Hoi Marjolein.
    Wat ben je toch een feestbeest!!
    Die stage van jou lijkt me helemaal niks voor te stellen.
    Echt vakantietijd volgens mij.
    Als ik het zo lees en dan in gedachten met je mee feest en drink val ik bijna van mijn stoel af van de drank!!
    Maar goed....., ik ben ook ietsje ouder.al kon ik er vroeger volgens mij ook al niet tegen.

    Hier veranderen de straten en huizen steeds meer in kerstsfeer.
    Het lijkt wel of er ieder jaar meer lichtjes bijkomen in de tuinen.
    Wel heel sfeervol en gezellig.

    Ik hoop dat jullie ook sfeervolle en gezellige feestdagen hebben!
    Succes in de eindspurt van je stage/ trip en tot snel!

    Groetjes Jeanne.

  • 18 December 2012 - 19:23

    Astrid:

    Die stage is volgens mij van ondergeschikt belang whawha. Ik zeg NEEM HET ERVAN, o nee.. dat doe je al!
    Al ben je straks blut, de ervaring en de lol die je hebt gehad weegt niet op tegen een lege spaarpot. Ach... gewoon papsie en mamsie af en toe wat laten sponsoren :)
    xx Astrid

  • 18 December 2012 - 19:49

    Anne:

    Heeeey!

    Super leuk om te lezen allemaal en het klinkt zo super daar!!!
    Geniet van je laatste maandje en dan zie ik je snel weer in de schoolbanken, woehoe. ;)

    lieeefs Anne.

  • 18 December 2012 - 21:40

    Pa:

    Marjolein,
    Erg leuk om je terugblik van de afgelopen maand weer te lezen.
    Het lijkt inderdaad dat je alleen aan het feesten bent, maar wij weten inmiddels dat je door de week toch echt serieus 5 dagen per week met je stage bezig bent.
    Ook wij kunnen terugkijken op een prima verblijf op Curacao.
    Succes de komende 4 weken, en we spreken elkaar de komende week wel weer op skype.
    Groeten, van pa.

  • 18 December 2012 - 22:37

    Riek Van Veen:

    Hoi Marjolein,
    Je bent inderdaad alweer aan je laatste weken bezig op Curacao.
    Op dit moment hoef je geen hele dikke winterjas aan in Nederland.
    De sneeuw is weer verdwenen, gelukkig, en het is hier wat regenachtig, dus met de kou valt het wel mee.
    Mooi nieuws dat het goed gaat met je stage want dat was toch het hoofddoel op Curacao.
    Het super mooi weer, de prachtige uitstapjes en het gezellige uitgaansleven is dan mooi meegenomen natuurlijk.
    Nog veel succes met de laatste loodjes.
    Mooie kerstdagen en een hele gezellige jaarwisseling en tot ziens in 2013.
    Groetjes, Siem en Riek

  • 22 December 2012 - 20:26

    Tante Sli:

    He Leintje......
    Wat een verhalen, wat een pech dat die buitenlandse stages niet zo bekend waren in onze tijd. Ik zou het zo over willen doen en dan ook heerlijk een warm land uitkiezen. Het is hier bar en boos, het regent al 2 dagen continue, dus een witte kerst zit er niet in.... een erg natte wel, of het moet nog heeeel veeel veranderen. De sint is achter de rug, de Kerst komt eraan. We hebben van de week een leuke kersttocht gehad in Oostelbeers met alle kinderen van de basisschool en een echte levende Kerststal in elkaar geflansd. Iris was het Kerstkindje, ze was echt kei lief, heeft geen kik gelaten. Ze was zelf zooo stil dat er enkele zeiden: zo zie je wel, echt een nepper.... ha ha. Was erg leuk, maar erg nat en erg koud, dus moesten we wel veel gloh wein drinken, maar dat is niet erg...
    Alleen kom je dan weer teveel kilos van aan en ja, we moeten na de Kerst nog in de kleren van de uitverkoop passen, dus dat wordt oppassen. Moeten we nog iets voor je meebrengen??? Kan hoor, even je maten doorgeven, kleur, enz enz en dan shoppen we voor je. Kan je het later nog wel ruilen, alhoewel dat is net iets langer dan 14 dagen..
    Niek en Ilse gaan lekker op vakantie naar Parijs met de Kerst, hopelijk hebben ze lekker weer... oftewel hopelijk hebben ze geen regen..
    Ik had je even terug nog een kaartje willen sturen, maar jullie mam dacht dat het niet meer aan zou komen, dus type ik gewoon lekker veel onder je verhaal... Maar nu ga ik er een eind aan breien. Leuk om je verhaal weer te lezen en wat maak je veel mee joh. Dat nemen ze je niet meer af. Geniet er nog van. Geniet van de Kerst daar, goed meezingen met de kerstliedjes en tot in het nieuwe jaar. Alvast een dikke kus voor Nieuwjaar.
    Heel veel lieve groetjes van ons allemaal en dikke kus Arie, Lia, Niek en Ilse, Luuk


  • 05 Januari 2013 - 13:40

    Gerty:

    Hoi Marjolein,
    Allereerst de beste wensen voor 2013 dame!!!!!!
    Het begint te korten!!! ik had je verhaal al eerder gelezen maar geen tijd (ddruk druk druk ha ha) om te reageren, wat heb je een toptijd daar!! word er helemaal jaloers op, helaas 30 jaar te oud om stage te lopen,
    fijn dat het je goed gaat, maar wij hebben je echt gemist in den Bosch Marjolein, vooral Jolijn, die heeft nu in haar eentje de oudjes moeten begeleiden.
    Toch hadden we weer tassen vol maar geen hemdjes deze keer, de rest zie je wel als je terugkomt in de Beerzen, o ja Jeanne en ik hadden GEEN laarzen!!!
    Leo en ik zijn aan onze laatste vrije dagen van de kerstvakantie bezig, Koen is met de vriendengroep lekker een weekendje weg, je mist de verjaardag van Koen net, jammer maar dan kom je maar naar de onze.
    Heb je op facebook de nieuwe aanwinst van Tim en Marij al gezien?
    Nou Marjolein we zien je weer snel, geniet van de laatste weken en vooral van de zon! want hier is het op het moment nat en donker bah bah.
    Heel veeel groetjes en tot binnenkort Leo en Gerty

  • 16 Januari 2013 - 12:05

    Tante Sli:

    He Leintje,

    Geniet nog van de laatste daagjes..... Succes met afscheid nemen en denk maar vast aan ons, dat verzacht de pijn van afscheid nemen enorm natuurlijk.... ha ha...
    Het zonnetje schijnt hier mooi op het witte oppervlak, dus mooi temperatuurtje...... maar wel wennen voor jou! Hopelijk kun je het allemaal goed afsluuiten in Curacao en ben je ook weer een beetje blij om bij ons allemaal te zijn, in je vertrouwde nestje. Tot zaterdag, goeie reis en see you soon. Dikke kus Tante Sli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Marjolein

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 669
Totaal aantal bezoekers 17081

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 24 April 2014

Ethiopie!

17 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Curacao!

Landen bezocht: