New Story deel 2; 4 vluchten verder... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marjolein Ham - WaarBenJij.nu New Story deel 2; 4 vluchten verder... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marjolein Ham - WaarBenJij.nu

New Story deel 2; 4 vluchten verder...

Door: Marjolein van Ham

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

06 November 2012 | Curaçao, Curaçao

Daar ben ik dan weer, Deel 2 van the story.

Ik heb de foto’s even op mijn album gezet, omdat het niet goed lukte om deze op Waarbenjij.nu te zetten. De link naar de foto’s van Bonaire is:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZKBL8BXD

De link voor de overige foto’s is: (heb nog niet alle foto’s van iedereen ontvangen, maar hier is vast een voorproefje)
http://www.mijnalbum.nl/Album=BA4Z4KUQ

(je kunt de link kopieren en plakken in je adres balk van internet)

Na het weekend Bonaire ben ik maandag weer begonnen aan mijn stageweek. Helaas is deze anders afgelopen als wat iedereen had gehoopt. Dinsdag werd ik opgebeld door Pap om mij het slechte nieuw te vertellen. Weinig twijfel was hier en woensdagochtend stond ik op het Arkefly kantoor om mijn ticket te betalen. Donderdag avond zat ik in het vliegtuig en vrijdagochtend was ik weer in Nederland.



... Ik ben blij geweest met de keuze die ik heb gemaakt. Het was heavy, maar dit had ik op Curaçao niet kunnen verwerken. Lieve Geert-Jan, alle mooie herinneringen zal ik nooit vergeten! Mijn kaarsje brand hier nog elke dag voor je. (… en ik zal me aan mijn belofte houden van het feestje voor ik weg ging ) We missen je! ♥ ...



Donderdag 4 Oktober ben ik terug gevlogen naar Curaçao.

Ik ben nu weer een maand terug op Curaçao en zijn weer verder aan het stage lopen. Het was fijn dat ze op stage zo goed hebben gereageerd en dat was ook bij terug komst. De stage bevalt echt enorm goed. Hier mag ik blij mee zijn, want het is altijd lastig om een stage op afstand te regelen. Je weet niet waar je terecht gaat komen en het natuurlijk een totaal ander land dan Nederland. Voor mijn stage loop ik voor 50% mee en de overige 50% is een onderzoek. Ik ben flink bezig met het onderzoek en het is leuk om te zien dat er al verbeteringen plaats vinden in het bedrijf.

Naast de stage heb ik afgelopen maand al wat leuke dagen weg gehad. Zo ben ik een dag met 2 huisgenootjes weggeweest naar een struisvogelboerderij. Naast de vele struisvogels die er waren vond ik de loslopende ‘pumba’s’ eigelijk net zo leuk! We gingen de struisvogelboerderij door met een grote Jeep en ondertussen hebben we ook nog de struisvogels gevoerd! De rest van de dag hebben we nog meer over curacao rondgereden. Zo zijn we ook nog op een fort geweest en naar een ‘landhuis’ geweest... zo stond het in ieder geval op de kaart. Beetje jammer om daar aan te komen na een heerlijk stukje off road gereden te hebben en alleen een vervallen huis te zien waar je van de voor tot achterkant zo doorheen kon kijken haha. Daarna zijn we nog even gaan winkelen, ook niet onbelangrijk! Kortom, gezellig dagje! De dag daarna zijn we naar Cas Abou geweest, een mooi strandje richting Westpunt.

2 dagen later was ik jarig. Op maandag avond heb ik even mijn kookkunsten laten zien door 2 lekkere monchou taarten te maken, want een verjaardag zonder monchou taart is geen verjaardag. Gelukkig waren ze ook nog is lekker, waar ik wel van stond te kijken aangezien ik geen mixer e.d. had! Op mijn verjaardag zelf ben ik eerst wakker geworden met een birthday slinger voor me kamer en daarna ben ik naar stage gegaan, ’s avonds zijn we gaan uiteten met Mark, Iris, Geertje, Rutger en Koen. Daar kreeg ik een leuke verrassing! Er was een hele grote tas, waar vanalles in zat! Er zaten allemaal cadeautjes in om Curacao door te komen! Zo heb ik mijn kamer weer wat kunnen pimpen, monopoly omdat we elke avond thuiszitten (komt het geloofwaardig over?:P), bodylotion, een mooie curacao handdoek en nog vanalles! Ook zat er in de tas een mooie horloge van Pap en Mam en een hoooop kaartjes uit Nederland! Deze hadden ze aan Mark en Iris meegegeven toen ze in Nederland waren voor 1 week. Echt super! Ik was er heel blij mee om alle leuke berichtjes en cadeautjes te zien. Na het eten hebben we nog een drankje gedaan bij Tantraa. Gelukkig waren we de dag na mijn verjaardag allemaal vrij, dus zijn we naar BlueBay geweest (strand). Gezellig dagje gehad! Een paar dagen later heb ik nog een leuk verjaardagscadeautje gehad van een paar huisgenootjes! Heel leuk, nou heb ik in ieder geval vast een boekje om wat curacao foto’s in te stoppen! ( en een lekker flesje rose! )

De 4 weken daarna waren er weer drukke stagedagen, heerlijke stranddagen, bioscoop bezoekjes, stapavondjes, (afscheid) etentjes en leuke avonden op de patio. Maar er zijn altijd hoogtepunten!

Op 21 Oktober zijn we naar de blauwe kamer geweest. Het is een strand waar je heen gaat, vanaf daar wordt je met de boot naar een rotswand gebracht en verteld hij: Hier is het! Het is een grot waar je eerst onder de rotswand moet duiken en dan ben je in de grot. Hier kun je snorkelen, doordat er boven in de grot een gat zit schijnt er zonlicht naar binnen en deze wordt weerkaatst op de binnekant van de rotswanden via het water, erg mooi! Hier hebben we even rondgesnorkelt en daarna zijn we naar het zwarte strand gevaard. Dit was een donker strand waar we even hebben gelegen en daarna zijn we weer opgehaald met de boot.

De dag daarna hadden we Trip Uniek. Een dag dat geregeld was door Wereldstage. Mark, Iris en ik hadden ons hiervoor ingeschreven. Op het begin van de dag regende het, dus wij balen! Uiteindelijk waren we helemaal happy dat het geregend had. We gingen met 2 Jeeps weg. We gingen eerst naar de vlaktes van Hato (achter het vliegveld) dit was geloof ik normaal best een rustig ritje, maar door al dat water van het regenen werd het een tocht van blauwe plekken, veel lachen, 3x vastzitten en rijden over onmogelijke stukken voor bijna alle auto’s! Tussen de tocht zijn we op verschillende plekken gestopt. We zijn 2x in de Hato grotten geweest, langs een rotswand gereden waar ‘kunst’ op was van autobanden (smiley’s e.d. .. missschien dat ik ook maar kunstenaar wordt dan haha), hebben we gelunchd in het bos waarbij we ook vanaf een rotswand schilpadden hebben gespot, zijn we naar een natuurlijke Jacuzzi geweest met een spuitgat in de rotsen, hebben we een lunch gehad in het bos en zijn we hiermee ook naar de blauwe kamer geweest maar dit keer weer via een touristische route ipv met de boot! Echt een top dag was het!

Ook hebben we nog een letterlijk hoog punt gehad, omdat we de Christoffelberg hebben beklommen! De berg is de hoogste berg van Curacao en is 375 meter hoog. We hebben 1,5 uur naar boven geklommen. Op het begin leek het best goed te doen, maar dat werd snel minder! Het laatste stuk was echt letterlijk klimmen op de rotsen! Erg gaaf! Super mooi uitzicht op de top dus dat was het zeker waard!

En daar zijn ze weer, de Wist-je-dat’jes! Wist je dat...
- Wij hier op Curacao ook aan Project-X doen. Gelukkig iets minder uit de hand gelopen hier...
- 22 November Pap en Mam deze kant op komen, kan ik ze is laten zien waar ik deze maanden uithang!
- Helaas is wel het regenseizoen begonnen, dat betekend af en toe wat bewolking en soms een paar minuten regen. Maar ben maar niet bang mensen, voor de rest is het gewoon zonnig hier!
- Komende zaterdag het concert van blof is!
- Ik hier maar weer aan het volleyballen ben geslagen! Ideaal dat volleyballen op z’n antiliaans: binnen het eerste half uur verdubbeld te trainingsgroep. Ik was op de 2e trainings er zelfs als eerste, haha.

Lieve hollanders, jullie horen snel weer van me!

Lieeefs, Marjolein

  • 06 November 2012 - 18:52

    Gerty:

    Hoi Marjolein, had ik net gereageerd op deel 1 , zag ik ineens deel 2 !!
    gaaf, leuk dat je het zo naar je zin hebt daar, zowel om te werken als de vrije tijd. ook goed dat je op je stage ziet dat er ook wat met je onderzoek gedaan word.
    En de weekends, het lijkt een klein eiland maar als je leest wat je allemaal ziet en meemaakt is het toch groter en mooier dan ik in gedachten had.
    We gaan alle fotoos ook eens rustig bekijken, en je bent al op de helft !!!!
    Nou Marjolein geniet ervan en heeel veeeel groetjes.
    Leo Gerty en Koen

  • 06 November 2012 - 19:12

    Jeanne Van Der Ploeg:

    Hoi Marjolein,
    Leuk verslag heb je geschreven en ook lekker lang!
    Mag ook wel na zo`n lange tijd!!!
    (Ik bedoel er niks mee!)
    Fijn dat het een nuttige stage is en je fijne collega`s hebt die met je meeleven.

    Wat een mooie blauwe foto`s heb je.
    Die in de grot heeft Merel ook van Turkije.
    Heel bijzonder daarbinnen maar wel spannend lijkt me.
    Ook hele mooie gekleurde visjes heb je gespot, ik zag ze laatst ook voorbij zwemmen in het op èèn na grootste aquarium van de wereld, in Lissabon.
    Wat is de natuur toch mooi hè?

    Hier is het inmiddels flink herfst, dus geniet lekker in je zomerkleren.
    Voor je het weet loop je hier weer rond in je winterjas.
    Veel plezier daar met je pap en mam.
    En.... gaan jullie ook nog surprise doen met zijn allen?

    Groetjes en geniet, Martie en Jeanne.

  • 06 November 2012 - 22:14

    Anke:

    Hammiee lees je verhaaltje! Klinkt echt heeeel erg leuk allemaal! En met je foto's kan ik er ook een beeld bij denken!
    Ik ben echt trots op jou! Geniet van alles wat je daar meemaakt! En dan ben ik weer blij als je weer terug bent!

    Dikke kus, die andere hamme!

  • 07 November 2012 - 10:36

    Drea Van Bijsterveldt:

    Wat Gerty had was bij mij ook het geval. Dacht met het eerste deel alles al gelezen te hebben, nou dat was nog heel wat. Wat leuk dat snorkelen in de grot. Lijkt me helemaal geweldig. Moet toch nog een keer die kant op. Maar ja, onze kids hebben een andere richting gekozen. Geniet er van als jullie pap en mam komen, want het is natuurlijk het allerleukste om je belevenissen met je familie te delen. Groetjes uit Haghorst.

  • 07 November 2012 - 19:29

    Pa:

    Marjolein,
    Weer erg leuk om te lezen welke leuke en nuttige dingen je allemaal aan het doen bent.
    Het stukje over Geert Jan leverde helaas weer de nodige tranen op, maar toch fijn dat je elke dag aan zijn wijze lessen denkt, en daarbij natuurlijk de kaars laat branden.
    Ons wederzien komt inderdaad al heel dicht bij. We zijn ons al een beetje aan het "inlezen", maar de tijd ontbreekt nog al eens. Dus het grootste deel lezen we waarschijnlijk pas in het vliegtuig.
    Groetjes en snel tot ziens.
    Veel liefs
    Pa

  • 11 November 2012 - 12:16

    Vivian S:

    Deel 1 gelezen, Deel 2 stond nog steeds ongelezen in mijn mailbox!
    Mijn tentamens zitten erop, dus kon er eindelijk weer even goed voor gaan zitten.

    Leuk verhaal Lein, vooral die tripjes die je maakt. Die met de grot en trip uniek, klinkt heeeel veel spannender dan die tentamens van mij!

    Helaas moest je eventjes terug naar Nederland, maar ontzettend knap dat je op en neer bent gegaan! Ook lief dat je elke dag een kaarsje laat branden. Hij zou je dankbaar zijn Lein! :)

    Nu je weer terug bent, probeer weer opnieuw te gaan genieten!
    Ook leuk dat je ouders binnenkort komen!!

    Veeeeeeeeeeeeeel plezier, geniet ervan!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Vivian

  • 14 November 2012 - 12:10

    Smits:

    sgon sgon sgon haha heerlijk verhaal! XX

  • 20 November 2012 - 19:23

    Frans En Dymph Jolijn Ruud En Teun En Pien:

    Hee Marjolein
    Heb je het lekkere welkomstmaal al klaar staan voor de familie?
    Of gok je het erop dat je mee uit eten wordt genomen (gelijk heb je zou ik ook doen )
    Wij wensen jullie een hele fijne tijd door samen en we lezen wel op de site wat je gedaan hebt.
    Wij hopen dat jullie goed weer hebben en gezellig bij kunnen kletsen,
    de groetjes van ons allemaal
    xxxx en een dikke knuffel

  • 27 November 2012 - 20:17

    Tante Sli:

    He Leintje, Ine en Jan,

    Hoe is het daar in Curacao..... Hopelijk hebben jullie nog wel lekker weer en niet teveel regen. Daar ga je niet voor naar zo'n zonnig eiland. Alhoewel, je ziet je zonnige dochter al terug natuurlijk..... Heel bijzonder.....

    Alles goed met jullie??? Schrijf jullie belevenissen eens naar ons toe.....
    gr. en geniet.
    Sli.

  • 03 December 2012 - 20:15

    Frans En Dymph:

    Hee Marjolein
    Hoe is het met die dolfijnen,was het doooool fijn?
    Hopelijk heb je heeeeeeel erg genoten en kunnen we binnekort de foto's zien.
    De foto's van jullie pap en mam waren erg leuk. Zo was je bijna in het echie hier.
    Heel veel groetjes geniet met volle teugen. Een dikke knuffel van ons allemaal.
    XXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Marjolein

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 17082

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 24 April 2014

Ethiopie!

17 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Curacao!

Landen bezocht: