New Story! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marjolein Ham - WaarBenJij.nu New Story! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Marjolein Ham - WaarBenJij.nu

New Story!

Door: Marjolein van Ham

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

03 November 2012 | Curaçao, Curaçao

Bon dia!
… 79 dagen gehad
… Nog 76 dagen te gaan!
… 4 vluchten verder
… kortom. New story!

Zo kunnen we wel zeggen dat we op de helft van het avontuur zijn. Nadat ik jullie even in spanning heb laten zitten wat ik hier allemaal uitspook wordt het maar weer eens tijd om jullie dat te gaan vertellen! (.. want Jolijn plaatste er bijna elke week wel wat op, haha ) We gaan verder waar we waren gebleven…

Het weekendje Bonaire! Ik denk dat enkele van jullie nog steeds niet weten hoe het spannende ticket avontuur nou eigenlijk gegaan is. Dus dat zal ik ook nog maar even uitleggen! Het weekend voor ik naar Bonaire ben geweest waren Theo, Ralf en Mark op Curacao. Na een gezellig avondje Wet&Wild kwam ze met het plan; waarom kom je volgend weekend dan niet naar Bonaire? Met het motto; doe eens gek boek een vliegticket heb ik donderdag opgebeld naar de vliegmaatschappij. Ik vroeg naar welke opties er nog waren voor de vrijdag en zondag, heb een goede tijd gekozen waarna ze aan mij vroegen: wat is je naam en je telefoon nummer, en zo heb je een vliegticket te pakken! Geen informatie over bagage, betalen e.d. Dat was alles! Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, lang leve de antillen!

Vrijdag ben ik naar stage gegaan met mijn koffertje voor het weekend. Vanuit stage ben ik naar het vliegveld gebracht (3 kwartier voor de vlucht gaat is ruim op tijd). Hier werd aan de balie mijn ticket uitgeschreven (geschreven ja!) en kon ik betalen en wachten op het vliegtuig. Toen we naar het vliegtuig liepen vroeg ik me af welk vliegtuig het ging worden. Het alleraller kleinste vliegtuigje wat er stond, was het vliegtuig wat me naar Bonaire ging brengen! Toen we de bagage in het vliegtuigje hadden gestopt mocht ik voorin plaatsnemen, langs de piloot. Naast mij zaten er nog, ja ja, 5 mensen in het vlieg tuig! Het was zo’n groot vliegtuig dat ik gezellig schouder aan schouder met de piloot zat. Na dat de piloot vroeg; zullen we maar gaan? Mocht ik mijn koptelefoon met microfoon opzetten en vertelde de piloot dat ik het vliegtuig moest starten. Mijn reactie; WAT?! Maar, alsof ik het elke dag al doe heb ik heel netjes het vliegtuig de lucht in gebracht en heeft de piloot de vlucht van 20 minuten maar afgemaakt.

Na dat ik op Bonaire was geland werd ik opgehaald door Ralf en Mark en zijn we naar het huisje gereden. Een enorm mooi huisje wat ze daar hebben zeg! Die hebben het de maanden op Bonaire niet verkeerd gehad. Ik was al helemaal happy dat er Airco was, want die luxe heb ik niet in mijn roze paleisje. Na dat we bij het huisje geweest waren zijn we naar de Belgische friettent gereden waar we genoten hebben van een echte puntzak friet (.. op zo’n moment weet je weer dat je aan de andere kant van de wereld zit ha ha). Hierna zijn we naar een beachclub geweest waar we onze grote vriend Henny Huisman nog zijn tegengekomen en daarna zijn we naar een kroegje geweest. Kortom gezellig avondje gehad!

De eerste dag op Bonaire zijn we gestart met de eiland tour, want de mannen hadden me belooft om mij bonaire in 1 weekendje te laten zien! We hebben op dag 1 de zuid kant van het eiland gehad. We zijn de dag begonnen met een heerlijk hollands ontbijt bij de Albert Heijn. Een broodje kaas met een holland vlaggetje en een heerlijk rundvlees slaatje! Toen zijn we de tour gestart. Onderweg zijn we een hoop leuke dingen tegengekomen! Zo hebben we slavenhuisjes gezien, een plek waar ze kitesurfen en de zoutwinning/opslag. Dit waren ‘pyramides’ van zout en daarom heen lag allemaal water dat helemaal roze was! Raar om te zien! Het was ook gaaf omdat we bij de eiland tour op de eerste dag helemaal van de linkerkant tot de rechterkant konden kijken. Verder op onze tocht zijn we naar Sorobon gegaan. Het is een plek waar veel windsurfers komen en waar de zee enorm (!!) helder is. Hier zijn we gaan snorkelen. De zee kun je een paar honderd meter inlopen en dan sta je nog steeds tot ongeveer je navel in het water. We zijn daarom eerst een stukje de zee in gelopen om bij een mooi stuk koraal te komen. Na het snorkelen zijn we lekker op het strand gaan liggen met een kannetje Sangria. ’s Avonds zijn we gaan uit eten en daarna weer de kroeg in gegaan, wat uit verbazing toch best druk was! Er stond een bandje te spelen en het was weer een gezellige avond!

Dag 2 van de eiland tour, zijn we een stuk van de noorkant van het eiland rond gegaan. ’s Ochtends weer begonnen met een heerlijk Albert Heijn ontbijtje en daarna weer gaan touren. Dit deel was erg mooi, omdat je veel verschillende stukken omgeving tegen komt. Je rijdt door de bossen, langs het water, over een groot vlak stuk rotswand en daarna zit je ineens in eens look a like western movie! We zijn eerst begonnen met snorkelen. Dit bij ‘thousand’ steps. Dit was een dieper stuk zee wat erg mooi was om te zien. Hier is in het water ( fijn zo’n ‘water dichte’ camera ) mijn camera gesneuveld, dus heb de rest van de tocht wat foto’s moeten maken met mijn telefoon. Hierna zijn we verder rond gaan rijden en hebben we weer een hoop gezien! We zijn ook even gestopt bij een uitzichtpunt waar je over een groot stuk Bonaire kon kijken. Omdat mijn vlucht om kwart over 4 terug ging naar Curacao zijn we daarna naar het huisje gegaan om mijn spullen te pakken. We hebben langs de boulevard nog een drankje gedaan en toen zijn we naar het vliegveld gereden. Daar begon het hele terugweg avontuur! Want marjolein is marjolein niet als eerst iets fout moet gaan voordat het goed gaat. Ook weer bij deze vliegreis. Om het verhaal niet al te lang te maken probeer ik het kort te vertellen! Het kwam er op neer dat ik een geschreven ticket bij de heenreis ook voor de terug reis heb gekregen. Bij de incheck balie heb ik mijn geschreven ticket laten zien om te vragen of ik me nog ergens aan moest melden of dat ik met dit ticket door de douane kon. Hier vertelde ze me dat ik met dit ticket door kon. Uiteindelijk bleek dat ik wel een nieuwe bording pass moest halen, maar dat was toen dus niet bekend. Ik ben met mijn ‘ticket’ door de douane controle gegaan, door de bagage controle, door de paspoort controle, terwijl ik eigenlijk niet eens een ticket had! Dan vraag je jezelf toch af waar ze naar kijken met die controle. Leuke pasfoto misschien? Haha. Het ticket kijken ze in ieder geval niet naar. Ondertussen was ik aan het wachten op mijn vliegtuig. En jammer maar helaas zie ik mijn vliegtuig voor mijn neus wegvliegen. Daar sta je dan, in je 1tje op bonaire airport! Paniek! Na een hoop gedoe met; ja onze schuld is het niet, de laatste vlucht is vol en je kunt voor iets van 60 dollar een nieuw ticket kopen, waren we denk ik 2 uurtjes verder is er uiteindelijk de oplossing gekomen om de volgende ochtend om 07.15 terug te vliegen ( om 08.00 mocht ik weer gaan stage lopen ). Toen kon ik de mannen weer opbellen; Hallo met Marjolein, 1 probleempje; ik ben nog steeds op Bonaire! .. Zondag heb ik dus nog maar een nachtje geslapen op Bonaire en zijn we maandag ochtend toch eindelijk terecht gekomen op Curacao!

Uiteindelijk geleerd; volgende keer alleen een heen ticket boeken; terug kom je ook zonder ticket! En daarnaast; alles kan op de antillen!

Weer wat wist je dat’jes:
- Op bonaire moet je opletten voor overstekende duikers! Daar zijn ook verkeersborden voor
- Op de antillen wordt vaker iets letterlijk geschreven zoals je het zegt. Zo kwamen we op Bonaire een kraampje langs te weg tegen met: Shawarma
- Overal op Bonaire lopen ezels! Het is dan best grappig om te zien als deze ‘slimme’ beesten met z’n 3e in de berm langs een bordje met: ‘Pas op drijfzand’ staan!

Het was een top weekendje! De foto’s heb ik ook toegevoegd!

Het vervolg komt in het volgende verhaal. Even tussentop, dan hebben jullie vast wat te lezen!

Ajo! Liefs, marjolein!

PS. HAPPY BIRTHDAY YVONNE (Nog een keer, haha)


  • 03 November 2012 - 23:11

    Drea Van Bijsterveldt:

    Nou Marjolein,
    Ik heb weer genoten van je mooie verhaal en ervaring op Bonaire. Ik weet niet of ik daar ook zo relaxt mee om had kunnen gaan als ik mijn vliegtuigje voor mijn neus had zien vertrekken.
    Verder lijkt het me wel een erg leuke ervaring die je nu op doet, die je niet snel zult vergeten.
    Heel veel groetjes uit Haghorst.

  • 04 November 2012 - 01:21

    Jan Van Ham:

    Weer een erg leuk verhaal, maar volgende keer niet zo lang wachten met opschrijven.
    Het gaat dus nog steeds erg goed en erg spannend.

  • 04 November 2012 - 10:57

    Merel Van Der Ploeg:

    Haha super grappig, misschien toch eens tijd om vlieglessen te nemen. Of is dat niet meer nodig? ;) De tijd gaat wel snel voorbij zeker. Nou heel veel plezier nog en geniet ervan! X merel

  • 04 November 2012 - 22:28

    Marjan:

    piloot marjolein! wat ben je toch weer heldhaftig!
    Maar goed dat je nu de grote levensles hebt geleerd om de volgende keer gewoon géén ticket te kopen.
    Of je schrijft zelf een papiertje ;)
    Veel plezier nog daar en veel plezier met het volleyballen. We zullen je antilliaanse volleybalkunsten eens bekijken in januari.

  • 04 November 2012 - 22:47

    Walter En Hanneke:

    Eindelijk een verhaaltje! Had het gisteravond met jullie Robert er nog over gehad!
    Onze victorie reeks raast verder, dames 8 is gisteravond geklopt, joppa! 5 punten erbij! We draaien nog steeds mee in de top! Als je terug bent, kan je de victorie reeks afmaken!

    Leuk verhaal, jammer dat je wat problemen had gehad om terug naar curacao te komen. Maar een dagje extra op bonaire zal ook geen staf zijn geweest!

    Nou niet te lang wachten op de het volgende verhaal! ik blijf je website checken!

    groetjes uit Oirschot!
    Walter en Hanneke

  • 05 November 2012 - 12:49

    Yvonne Smits:

    haha weer leuk om te lezen marjolein! je doet best veel;) snorkelen, zonnen, drank drinken! lijkt me best vermoeiend;) have fun nog! en nogmaals bedankt voor je lieve kaartje!! XXX

  • 05 November 2012 - 21:27

    FRANS DYMPH EN TEUN:


    Hoi hoi Marjolein
    Ik kom naar jou toe. dan beleef je nog eens wat!
    Dat gaat hem hier niet worden om naast de piloot te mogen zitten, je zal jou charmes wel ingezet hebben, En gelijk heb je. dan maak je dat tenminste ook eens mee. Wel erg leuk en en een gezellig verhaal. Zou je echt zonder ticket terug hebben gekund?
    En ook nog gesnorkeld, mag je nog terug komen of hebben ze het wel gezien met je? Ha, ha.
    Nog veel gezellige weekends, Dymph

  • 05 November 2012 - 21:42

    Teun:

    Klinkt enorm tof, Marjolein! Kicken van die piloot!!

  • 06 November 2012 - 18:43

    Gerty:

    Hoi Marjolein,
    Ik kende het verhaal al van Mark maar moest toch wel weer enorm lachen, maar je hebt het eiland nu wel helemaal kunnen zien toch.
    Volgens mij verveel jij je nog steeds niet, ben benieuwd naar de volgende verhalen.
    Veel groeten, Leo Gerty en Koen.

  • 06 November 2012 - 19:26

    Jeanne Van Der Ploeg:

    Hoi Marjolein,

    Nu is je vliegverhaal eindelijk een beetje duidelijker.
    Wat stoer zoals jij daar langs die piloot zit.
    Zou ik ook wel eens willen om van mijn vliegangst af te komen!!

    Groetjes Martie en Jeanne.

  • 24 November 2012 - 18:57

    Tiny Vd Ven:

    Hoi Marjolein en Jan en Ine,
    Ja, want als het goed is zijn die nu bij je. Ik lees dat het je goed bevalt daar. Zon,zee,strand en af en toe werken. Het kan niet beter.
    Nu veel van je werk laten zien zodat wij weten wat je daar doet.
    Veel plezier en stuur veel zon deze kant op. Hier is mistig nat en guur.
    Natuurlijk genieten van alle post die je vanuit Nederland nu ook te zien krijgt.

    Groeten uit Oirschot Harrie en Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Marjolein

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 17077

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 24 April 2014

Ethiopie!

17 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Curacao!

Landen bezocht: